Die ene typemachine, wat is ze leuk!

19-11-2016 09:09

19 november 2016

Het is zover!!! Eindelijk 19 november, paar weken geleden waren we bij kringloop …………….in Ridderkerk. Leuk klein snuffelkringloopje met ook een bovenverdieping.

Boven was het servies en kinderkleding en speelgoed te vinden, beneden stonden de boeken, platen en meubels. Wat erg leuk is aan deze kringloop dat ze hier en daar hoekjes hebben gemaakt. Soort van etalage hoekjes en die nemen je mee terug in de tijd. Erg leuk ingericht, oud tafeltje met stoeltjes, kleedje erop wat je in die tijd zag. Brocante dradenmand aan de kapstok, typemachine op tafel etc….Wat Typemachine!!! Yeah, wauw wat een gave weer! Alleen deze hoekjes zijn van een afstand te bewonderen, net als in een museum hangt er een touw of ketting voor. Je kunt ze bewonderen, alleen ze zijn nog niet te koop. Dit doen ze dan op een bepaalde dag. Om zo kopers te lokken.

 

Ik sprak iemand aan die daar werkte en zij legde dit uit, ik vroeg haar of ik evt wel de typemachine al mag proberen??? Ja, Tuurlijk !! riep ze enthousiast, ik zal even een velletje papier halen. Wauw wat gaaf !!

 

Ze kwam terug en ze maakte de ketting los, ik mocht aan dat oude tafeltje gaan zitten, op het brocante stoeltje, ik wurmde me voorzichtig langs die brocante draden mand aan de kapstok. Het optrekje was ongeveer 1,5m2 hahahaha, zelf ben ik 190cm lang, gelukkig slank haha. Ik zat, vraag niet hoe ik er was gekomen maar ik zat! Glunderend achter de typemachine. Ik kon m van dichtbij bewonderen, bekijken en proberen. Hij tikte leuk, ze zag er ook zo leuk uit. Grijs met mintgroen echt de kleuren van nu, terwijl het geen typemachine was van nu. Voornamelijk ijzer en ja ik werd verliefd!!!

 

Ze was schoon en er zat een enorme koffer bij, tjee waar zetten we die dan weer!!! Voor de typemachine heb ik nog een mooie plek over in mijn kast, dan die koffer….ohno…ach we kijken wel. Geen reden om de typemachine niet te nemen. Ze is qua prijs iets hoger dan we qua budget in gedachte hadden Al hoewel in deze conditie….is het toch wel deze prijs waard. Ik vroeg aan de enthousiaste medewerker die helemaal op ging in mijn verhaal over de typemachines, de kennis die ik er inmiddels rijk van was. Ze vond het zo leuk om te horen, want ze wist er eigenlijk nog helemaal niets van. Ik vroeg haar of het mogelijk was om ze nu al te kopen. Nee, helaas dat kon echt niet, dit kon echt pas de 19e! Ach, we snapte het concept, hoe laat gaan jullie open vroeg mijn vriend aan haar. 10.00uur. Ik riep enthousiast, tot 19 november half 10 sta ik voor de deur!!! Ik wil m , ik wil m….ik mocht er nog foto’s van maken, zodat we kunnen speuren op internet waar de machine vandaan komt etc. Ze beloofde me dat ze de typemachine niet ging promoten. Ze zei: Ohnee, onding, veel te groot en hij is loeizwaar, ach wat moet je ermee!! Hahaha, geweldige vrouw is ze ook. Wat een leuk mens! Na de 19e komen we zeker nog vaker terug. Echt hele leuke mensen, hier word ik direct al erg blij van. Ik schrijf jullie dit en ik straal achter mijn notebook, gewoon omdat het zo leuk moment was en kan er echt nog van nagenieten. Nu duimen dat ze (typemachine) er nog staat!!! Tot later lieve lezers, wie weet met een mooi exemplaar rijker!