Wat een mooie dag, 19 november.....

05-12-2016 13:12

Lieve lezers,

 

19 november stonden we om half tien voor de deur van de kringloop winkel in Ridderkerk. 10 uur zou deze open gaan er stonden wel wat mensen te wachten, maar rijen dik dat was niet. Om 10 uur ging de deur open en we splitste direct op. Ik loop nog niet zo snel (hahaha), mijn vriend stond al snel exact op de plek waar de typemachine opgesteld stond. Voor ons was er nog een klant, die leuke verkoopster waar ik eerder over schreef stond in die kleine ruimte waar de typemachine nog stond te glimmen op de tafel. Afijn, we hadden een persoon voor ons, dit maakte het toch wel weer spannend. Want als deze ook geinteresseerd was in de Olympia Typewriter dan hadden wij dikke pech. Gelukkig had ze geen interesse en had ik direct een big smile, yeah hij was er nog, hij is van ons!!! Joepie!!! Blij, blij, blij. De aardige verkoopster glunderde ook van oor naar oor. Ze zei namelijk: ik doe haar direct in de koffer en dan wil ik je nog iets zeggen. Afgelopen week hebben we nog een super gave typemachine binnen gekregen. Ik moest direct aan jullie denken en heb haar ook apart gezet en nog niet in de winkel gehad. Ik dacht, misschien zijn ze geïnteresseerd. Ze zei: je vertelde vorige x zo enthousiast over de verschillende charmes van de verschillende typemachines. Ik ben ook enthousiast geworden en heb al geopperd tegen mijn man, als zij niet geïnteresseerd is dan zet ik haar bij ons op de tafel. Haar man had haar fronsend aangekeken en zijn gezicht zei: Huh wat moet je ermee?? We liepen met dr mee naar beneden, ze liep het magazijn in en kwam met een enorm exemplaar tevoorschijn. Loei zwaar was ie…maar gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaafffffffffffffff!!!! Oh geweldig een echte nostalgische Olympia. Zo enorme grote, hamerslag uiterlijk, donkergroen. Ik vroeg meteen of ik haar mocht uit proberen. Ja hoor, zei ze vol enthousiasme terug en haalde direct een vel papier. Ze deed het en hoe!!! Wauw!!! Ik werd er helemaal warm door, dit was zo’n geweldig exemplaar. Ja, we wilde heel graag natuurlijk nog zo’n vintage model. Gewoon als decoratie op de eettafel. We dachten dat we onze zoektocht naar het perfecte exemplaar nog wel even zou duren.

 

Daar stond ie, dat was ze….deze WIL ik!!! Ze kostte iets meer dan ons eerste exemplaar. Het voordeel was dat we nu geen verzendkosten hadden t.o.z. van ons eerste exemplaar en alles wat je koopt in deze kringloop gaat de opbrengst naar een goed doel. Hoe gaaf is het dat we nu al zo’n mooi vintage model hebben en dan ook nog dat ze het doet!

 

Dit was een geslaagde ochtend en het dubbel en dwars waard. Wat ontzettend lief van de verkoopster dat ze dit exemplaar voor ons achter liet. Mocht u deze post ooit lezen, heel erg bedankt!!! Mijn vriend heeft de machine na gekeken nog wat verder schoongemaakt (was amper nodig) en getest en een handleiding gevonden. Uiteraard post ik een foto van deze beauty en een leuk weetje. Ik tik heel veel op deze Olympia. Ze tikt heel soepel en kan op verschillende standen gezet worden. Van heel soepele aanslag tot een krachtige aanslag. Later meer over haar details en specifieke functies en wat haar zo mooi maakt, naast dat ze er al geweldig uitziet!!

 

Lieve groetjes,

Monique

Onderwerp: Wat een mooie dag, 19 november.....

Geen commentaar gevonden.

Nieuw bericht