Onze eerste sneeuw in het nieuwe jaar!

07-01-2017 22:41

Jaaaaaaaaaaaaaa!!! Sneeuw!!! Yeah!!!

 

Ik heb voelsprieten bij weersverandering, gaat het onweren, regenen, hard waaien of heeft het gesneeuwd allemaal redenen waar ik uit mezelf wakker van word. Superhandig soms, denk hierbij aan het moment dat ramen nog open staan en het gaat ineens giga regenen, toch fijn dat mijn bioritme dan een signaal doorgeeft, zou ik deze niet hebben dan was het toch een natte boel geworden.

 

Nu merkte ik dat het doodstil was en lichter, ik wist dat ze code oranje op hadden gegeven, ik werd nieuwsgierig en ik keek heel even uit het raam…vannacht om kwart voor 1…JAAA. Sneeeeeuuuuwww!! Blij blij blij…ik word daar echt happy van. Ik besloot me dik aan te kleden en voorzichtig naar beneden te lopen, mobiel mee voor evt een fotootje te maken.

 

Daar stond ik dan rond 01.00uur in onze achtertuin volop te genieten van het witte doek bovenop ons terras en onze planten…wauw mooi!! Genieten…waanzinnig. Het sneeuwde ook licht, het waren geen zachte dikke vlokken, meer kleine wat ijzige vlokjes, je hoorde ze echt neer komen op het eerste laagje sneeuw…ptsz..ptsz..ptsz..fantastisch, echt genieten was dit, heerlijk! Heel even stond ik hier volop te genieten, het was wel beetje koud ondanks ik dik aangekleed was, hierom na paar minuten toch maar weer terug naar binnen gegaan.

Met een dikke smile op mijn gezicht. Aantal uur later, gewoon de ochtend, wanneer iedereen weer wakker is, was de sneeuw in onze straat al bijna weg. Op de auto’s lag de sneeuw nog maar op het asfalt was deze al helemaal weg. Ik ontving wel een filmpje van mijn broer dat hij er al een rondje sleeën op had zitten met zijn zoontjes. Een vriendin uit Groningen had een filmpje van haar hond en zoontje op Instagram gezet dat ze samen aan het spelen waren in de sneeuw, gaaf toch om ieder direct zo te zien genieten van onze eerste sneeuw in het nieuwe jaar!