Nieuw talent??? Breien mbv een breiring?

09-01-2016 20:19

Breiring, een vriendin (tevens de mama van mijn nichtje en neefje) gaf mij de tip om een breiring aan te schaffen. (action of zeeman) hierop kon je heel simpel en snel een muts, coll of sjaal breien…. Te leuk! Afijn ik woon niet echt in de buurt van een van deze twee winkels, maar gisteren kwam ik toevallig langs de action. Direct maar es even gekeken en ja hoor daar lagen ze, zo wat een gevaartes zeg!!

Kocht ook twee goedkope bolletjes garen, moet het natuurlijk eerst uittesten of dit talent ook in mij schuilt.

Vanavond maar es een start gedaan, eerst wat tips en trucs gehoord van mijn vriendin en youtube geraadpleegd en was eerst begonnen op de verkeerde maat, uiteindelijk weer uitgehaald en nieuwe start. Mijn eigen wol gepakt, die was wat dikker en waarschijnlijk succesvoller.

Nu weer nieuwe poging, tot nu toe vind ik het nog erg tijdrovend en nog niet erg ontspannend…heb nog vele rijen te doen, heb het zelfs even weggelegd, straks weer verder. In elk geval deze steek heb ik onder de knie. Het is een om en om steekje, geen idee hoe het heet, maar ik noem het een gewone steek en een lopje….dus moet wel steeds even opschrijven als ik een pauze inlas waar ik was gebleven…met een ‘gewone’ steek of een ‘lopje’ hahahahaha.

Zag ook al filmpjes dat je er mutsen en babyslofjes, huissokken enz mee kan maken, hierom zet ik nog even door!! Want babyslofje haken is me tot op heden niet gelukt en wie weet lukt het dan op deze manier!

Ik hou jullie op de hoogte!

Fijn weekend nog! Vol creativiteit!

monique