Mijn gebruik van bijenwasdoeken

25-01-2017 10:10

Bijenwasdoek

 

Wat een fantastisch product! Echt ben er fan van. Ik gebruik sinds aantal jaar bijenwasdoeken, mijn voorkeur gaat uit naar de doeken van www.greenjump.nl/Merk/Bee's-Wrap . Deze gaan het langste mee en zijn qua kwaliteit echt heel fijn. Niet te stug, niet te soepel, gewoon heel fijn in zijn gebruik!

 

Waar gebruik ik ze voor? Voornamelijk voor mijn zelfgebakken brood paar dagen in te bewaren en mijn kaas. Ik consumeer schapen kaas, ik vind deze kaas super lekker en kaas van een schaap wordt ook beter geaccepteerd door mijn lichaam als kaas van een koe. Dit verwerkingsproces duurt vele malen langer en zet je lever functie echt als een malle aan het werk. Ooit vertelde een iriscopist (toentertijd was mijn lever oververmoeid) dat je nog beter twee chocolade repen zou kunnen nemen dan 1 plak koe kaas…dat zette me toen aan het denken. Ik ben niet zo verzot op repen chocolade (dit komt omdat in een reep chocolade mega veel suikers zitten en er vaak niet echt sprake is van chocola…dit even terzijde). Mijn ouders waren net ervoor over gegaan naar geitenkaas en ik dacht, dit ga ik ook proberen, want geitenkaas verwerking proces hiervan is al stuk efficiënter en gezonder dan koe kaas. Ik moest heel erg wennen aan de smaak, langzaam aan raakte ik gewend en begon het ook lekker te vinden. Feitelijk went alles, ooit was het eerste bakje koffie ook verschrikkelijk vies! Nee, jij nooit ervaren, nou ik wel! Op een gegeven moment ging ik schapenkaas proberen en er ging een wereld open. Veel zachter van smaak, geitenkaas heeft toch iets bokkigs in zijn smaak zitten. En ik was om, schapen kaas is mijn favoriete!! Eet ik nooit koe kaas? Jawel hoor, soms wel, als ik ergens anders ben of soms zit het op een pizza of pasta als ik uit eten ga. Het is wel sporadisch en mijn voorkeur gaat echt uit naar schapenkaas.

 

Ik dwaal af, want dit artikel gaat over de bijenwasdoeken, mijn ervaring en het gebruik hiervan. De papiertjes die je erbij krijgt, wanneer je kaas koopt zijn een optie om je kaas te bewaren, een betere optie vind ik persoonlijk is de bijenwasdoek. Deze sluit beter om de kaas heen, waardoor je de kaas veel langer kan bewaren zonder kwaliteit verlies of mogelijke schimmel die wel eens ontstaat + het is beter voor het milieu en gezonder, want in zo kaasverpakking zit plastic en plastic is niet goed voor ons en ook niet ok voor het milieu! Mijn hoofdreden is absoluut de houdbaarheid en de kwaliteit die je dan behoud en het gemak. Want wanneer je kaas op is, kun je de bijenwasdoek met een vochtig keukenpapiertje (koud of lauw water) afdoen en de doek te drogen leggen en wanneer droog is de doek wederom te gebruiken! Ze gaan zeker 8 maanden mee, ze worden naar mate gebruik wat soepeler. Verslijten doen ze niet echt en anders heel traag. Ik vind ze echt fantastisch! Door de warmte van je hand, kun je de doek echt helemaal om de kaas of het brood vouwen en blijft deze echt langer vers dan in een plastic of in andere verpakkingen. Ken jij het gemak van de bijenwasdoeken? Gebruik jij ze ook? Wist je dat je ze ook zelf kan maken? Je krijgt dan niet de kwaliteit die Greenjump heeft, maar wanneer je zin en tijd hebt is het goed te doen om ze zelf te maken. Persoonlijk hou ik van het gemak en schaf ik zo nu en dan een bijenwasdoek aan bij Greenjump.

 

Ze zijn er trouwens in verschillende maten ;-)

 

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen, laat gerust een reactie achter.

 

Lieve groetjes, Monique

Onderwerp: Mijn gebruik van bijenwasdoeken

Geen commentaar gevonden.

Nieuw bericht