Het poeltje in onze tuin...

28-02-2017 19:21


Wat is het toch genieten die natuur hier, vorige week toen ik in de keuken was, zag ik dat de lijster weer eens een bezoekje kwam brengen aan onze tuin. Ze zocht slakken rondom de Schoenlapper (=een plant), zeker kans van slagen dat je hier slakken vindt. Ik kon achter de achterdeur genieten van haar zoektocht, na haar maaltje besloot ze nog een plasje water op te zoeken. Genoeg te vinden op het moment met al die regen.

 

Het eerste stuk tuin willen we dit jaar egaliseren en bekleden met worteldoek en grind, hierom hebben we al wat voorbereidingen gedaan en onkruid gewied en hierna vuilniszakken neergelegd. Zodat de wortels ook dood kunnen gaan onder het plastic en waardoor het straks makkelijker is om onze taak voort te zetten. Hierdoor ontstaan er zo hier en daar kleine kuiltjes en bij flinke regenval worden dit kleine poeltjes…ideaal voor vogels om te drinken, te badderen of te spelen.

 

Zo dacht mevrouw de Lijster er ook over, ze koos een poeltje uit en ging op d’r dooie gemak badderen. Zolang ik stil stond en klein beetje afstand hield kon ik dit prachtige badderspel volop meegenieten. Wat is dat toch mooi om te zien, ze nam ook echt haar tijd, zeker 10 minuten staan kijken en het leek erop dat ze nog niet klaar was met badderen. Ik begon te twijfelen, zal ik mijn camera nog gaan pakken, zou het zin hebben? Niet als ik dan terug kom, dat ze weg is. Twijfel, ik heb best al lang kunnen genieten, ja ik waag het erop en nam het risico. Teruggekomen met mijn camera, was ze nog steeds volop aan het badderen, pfieuw, wat een geluk!

 

Ik nam een foto, nog een en nog een…en zo zeker tien achtereen. Geweldig, nu kon ik jullie ook mee laten genieten met haar bad momentje! Ze nam nog een duik en daarna stapte ze uit het poeltje, schudde even heen en weer en ging op een tak in onze magnolia zitten. Hier ging ze op d’r dooie gemakje drogen, ook hier nam ze alle tijd voor, ik schoot nog 2 foto’s en kreeg een melding in mijn scherm: NO CARD!!!

Ohno!!! Dat meen je!! NO CARD en pas bij foto 12! Helaas, voorlopig kan ik jullie niet mee laten genieten. Want ik heb al een oud model camera die helaas niet vaak meer zijn geheugen laat legen zonder kaart. Het moet kunnen theoretisch, maar het is me nog niet gelukt. Ik nam wel een foto erna nog van haar (met sd kaart in mijn camera), want ze bleef echt een tijd in onze tuin bivakkeren. Deze foto zal ik in de galerij zetten. Maar Wauw! Wat was dit genieten zeg, voor mij en voor haar!

 

Lieve groetjes, Monique