Drieluik en schelpen DIY setjes

10-04-2016 18:28

DIY!

 

Wanneer we het over DIY hebben, dan worden we direct blij!! Interesse is er…ja toch?? Ik wel tenminste, je ziet ze zo hier en daar in de winkels en internet shopjes allerlei varianten. Ik wil ze zelf ook gaan maken, voorlopig doe ik nog research. Wat is leuk, wat moet er in en vooral kan iemand er wat mee enz….

 

Hier kun je in elk geval al een verzameling vinden die ik tegen ben gekomen in shopjes en winkeltjes waarvan ik benieuwd was hoe ze zijn samen gesteld, kan ik er wat mee en zou iemand anders er wat mee kunnen die iets minder creatief is dan ik.

Ik maak er foto’s van en laat deze aan jullie zien, zodat of jullie hierdoor zelf inspiratie krijgen of misschien dat je denkt, he deze zijn leuk, die ga ik zelf ook halen.

 

Hieronder zie je 3 DIY setjes die ik laatst kocht bij de Action, ze kosten € 0,99 p/st.

Ik vond zelf de twee setjes van de drieluik het leukst en het meest gebruik vriendelijk. Deze zijn te gebruiken waarvoor ze zijn bedacht, alleen heb ik wel mijn vraagtekens bij het mini potje verf die erbij zat en het belachelijke kleine kwastje!! Wanneer je heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel geduld hebt of heeeeeeeeeeeel erg de tijd hebt, zou je de drieluik kunnen bewerken met de verf en dit kwastje, of het voldoende dekt? Of je voldoende verf hebt? Het idee is leuk en op de afbeelding van de verpakking toont het erg leuk, alleen in de praktijk pakt het net iets minder uit.


Wanneer je het setje gebruikt waarvoor het bedoeld is zou ik de verf achterwege laten. Zonder de verf kun je er ook echt iets leuks van maken. Over de uitrukvelletjes met plaatjes ben ik zelf best enthousiast (betreft de setjes van de drieluik). Het zijn erg leuke plaatjes en ze zijn makkelijk uit te drukken. Zoals ze op de verpakking aangeven, je hebt GEEN schaar nodig!  

Het setje van de schelpen …hier ben ik iets minder enthousiast over. De plaatjes zijn absoluut niet zonder schaar uit de velletjes te drukken. Ze scheuren of blijven definitief zitten. In dit setje zit trouwens geen mini potje verf en kwastje, het mdf is ook wat donkerder ruwer van kleur en structuur dan de drieluik setjes.

Ik ga de setjes allemaal wel gebruiken, alleen net weer even anders dan waar ze voor bedacht zijn. Ik heb één potje verf met het kwastje uitgeprobeerd op een schelp mdf figuur, terug te zien op de eerste foto collage. Het dekt erg slecht, potje is bijna leeg en echt het smeert totaal niet, gebruiksvriendelijk erg matig. Dit is echt heel jammer, het potje verf en het kwastje hebben geen toegevoegde waarde aan dit DIY-setje.


Ik haal vaak veel inspiratie uit zulke DIY setjes en creëer er weer iets anders mee of gebruik het e.e.a. weer voor een ander project. Mocht je nieuwsgierig zijn wat ik hergebruik of hoe ik deze setjes als inspiratie gebruik, hou dan mijn blog in de gaten. Want zodra ik een creatie klaar heb, toon ik deze zeer zeker op mijn blog!


Zouden jullie zo’n setje gaan kopen? Of zouden jullie het ook aanschaffen ter inspiratie en de plaatjes of de mdf figuren weer voor andere creaties gaan gebruiken? Ik ben benieuwd, leuk als jullie dit delen met me!  

 

Creatieve groetjes,

 

monique






Onderwerp: Drieluik en schelpen DIY setjes

Geen commentaar gevonden.

Nieuw bericht