Stempel met eigen ontwerp

28-03-2016 23:41


Hoi hoi,

 

Mijn nieuwe stempel is in de maak, ik heb deze besteld bij www.destempelmakerij.nl de stempel die ik eerst had, had ik ergens anders vandaan. Deze heeft in totaal ongeveer een jaar er op los gestempeld! Alleen was ik achteraf niet heel tevreden erover, want het lettertype wat ik koos bleek later (toen de stempel al bij mij was gearriveerd) dat mijn q in mijn naam meer op een g leek, waarschijnlijk is dit amper bij een ander opgevallen. Toch bleef ik dit storend vinden, ik heb dit wel gemeld bij diegene die deze stempel had ontworpen, ik moest er maar mee doen. Laatst brak er een stukje stempel af, precies het pootje van mijn vogel….hmmmm. Tijd voor een nieuwe stempel, dit x een ander gezocht.

 

We zijn over t ontwerp eens geworden + het formaat en nu wordt deze gemaakt, ben zo ontzettend benieuwd. Inmiddels kan ik wel al het logo gebruiken op stickers en labels, erg blij met mijn nieuwe vogel. Het is namelijk zo met mijn fantastische tekentalent (NOT) was het best een uitdaging om opnieuw een vogel te ontwerpen. Nieuwe stempel vond ik zelf ook een goed idee om een nieuw fris ontwerp te maken. Na 86pogingen, kan ook iets minder zijn hihihi, ben ik zeer tevreden erover en hiermee is het ontwerp gemaakt.

 

Ik wil zelf ook wenskaarten gaan ontwerpen, dit in combinatie met mijn ontwerp. Weet iemand toevallig waar ik mijn wenskaarten af kan laten drukken, hier was ik nog niet achter en zou het echt tof vinden als jij iets weet en dit met me deelt. Het gaat om kleine aantallen. 10 a 20stuks van elk ofzo. Als je iets weet, waar ik dit kan laten doen, dan hoor ik het graag!

 

Ik popel al om mijn ontwerp te laten zien, ik hou het nog even voor me. Want wil even wachten op mijn stempel, hieronder zien jullie wel mijn oude stempel waarvan een stuk pootje mist. <helaas, na tig pogingen dat ik hier een foto invoegde lukt het me niet om de foto hier te plaatsen, toch nieuwsgierig??? Kijk even in mijn fotogalerij, dan zet ik m daar neer>

Verder zijn er nieuwe ontwikkelingen met mijn ervaring met decoupage. Het liefst doe ik bakjes, flessen en andere houtvoorwerpen bekleden met decoupage, je hebt ook lijm voor outdoor en hier ging op zoek naar. Eentje die ook nog betaalbaar is, altijd leuk. Deze gevonden, ben erg benieuwd naar het resultaat, ik ontvang deze binnenkort. Uiteraard houd ik jullie hiervan op de hoogte, ik las ook dat je het beste resultaat krijg als je eerst glas bewerkt met een laagje gesso. Nooit geweten! Zeker het uitproberen waar en dat wanneer je de techniek met servetten doet, dan doe je direct de servet op het voorwerp en dan het servet insmeren met de decoupagelijm. Ook dit ga ik op deze manier op zeer korte termijn uitproberen, voorheen deed ik eerst laag decoupagelijm, dan het servet erop en dan weer een laagje. Dit zou niet nodig zijn las ik laatst, zeker het uitproberen waard!

 

Binnenkort meer hierover. Verder ben ik bezig geweest met fotolijstje in een nieuw jasje steken, ik haalde eerst het frame los (pinnetjes los, glas eruit enz) hierna schuurde ik het lijstje beetje op. Maakte dit weer schoon en droog en bracht een laag vintage kalk verf op. Het grote voordeel aan kalk verf vind ik dat het snel droogt en mooi opdroogt! Nadat het eerste laagje droog was, bracht ik een tweede laag aan maar deze deed ik niet met een kwast (zoals bij het eerste laagje) . Deze bracht ik aan met een schuursponsje…nou ja een stukje ervan, dat is wat handzamer met tamponneren. Zo krijg je een nog mooier resultaat, klein beetje structuur en je ziet niet meer de sporen van de kwast of nerfjes van het lijstje. Zoals jullie hieronder kunnen zien. Dit project is trouwens ook erg ontspannend om te doen, even je gedachte op nul, heerlijk! < ook de foto's van de lijstjes krijg ik niet geplaatst, deze zijn uiteraard wel te vinden in mijn fotogalerij >

 

Groetjes, monique