Project: onderzetters voor Sofie

20-08-2016 13:25


Volgen jullie mij ook op Instagram? Hier liet ik eerder zien dat ik een set onderzetters aan het maken was, alleen had ik er toen nog niet bij vermeld voor wie. Ik zag een tijd geleden een vlog van Creasoof, ik volg haar sinds zij ook iets had gedoneerd voor de actie Lopen voor Lyme (Lisanne Leeft). Haar vlogs zijn ontzettend leuk, tenminste ik vind van wel. Ze maakt ook prachtige creaties en wanneer je haar eerdere vlogs terug gaat kijken verteld ze ook dat ze een liedje heeft gezongen, wat boeken heeft geschreven etc. Kortom een heel inspirerende meid!

 

Ik zag haar nieuwe interieur keuze van gave stoelen bij een coole muur, echt perfect gecombineerd (al twijfelde ze er zelf klein beetje aan). Hoop dat haar twijfels nu weg zijn, want ik zag die kleuren en dacht, hey zulke kleuren moet ik nog hebben in mijn collectie haakgaren. Ja wel hoor en zo startte mijn projectje – onderzetters voor Soof. <meer foto's in 'foto's van mijn creaties' >


                                                            

 

Ze zijn waanzinnig gelukt, het was een nieuw ontwerp. Ik zal het uitleggen, ik haak niet van patroon. Dit vind ik super irritant om te doen en vaak snap ik ook niet de uitleg. Dit kan natuurlijk zijn dat ik niet intelligent genoeg ben, zelf vind ik dat dit daar niets mee te maken heeft maar dat ik een doener ben en niet een lezer op dat vlak. Ik kan wel bv een filmpje zien van een bepaalde steek of een creatie op YouTube, evt. kijk ik het nog een x en dan doe ik het na. Tenminste zo start ik vaak en tijdens het projectje verander ik zelf al. Ik geef direct mijn eigen flow eraan. Haken is eigenlijk het enige (van al mijn hobby’s) waarvan ik steken via YouTube spiek en daarna zelf er een draai aan kan geven. Andere hobby’s kijk ik niet af ergens vandaan, deze komen uit het niets in mijn op. Toch vind ik het waanzinnig leuk en inspirerend om naar andere creaties te kijken van anderen. Je ziet bv. een handeling waarvan ik op dat moment denk, wauw dat is veel efficiënter of hier was ik zelf nog niet opgekomen enz…..ik hoop ook dat met het showen van mijn creaties ik andere weer kan inspireren om mooie dingen te maken.

 

Het ontwerp van deze onderzetters, vloeide voor uit een patroon uit een haakboek! Ja, je leest het goed!!! Ik zit net uit te leggen dat ik geen patronen lees en dan komt ze hiermee! Tijdje geleden ontmoette ik mijn oude schoolvriendin van de MAVO, zij nam haakboeken voor me mee, zo gaaf en zo lief! Hierom heb ik toch een poging gewaagd om het patroon te lezen, lezen lukte wel, ik begreep m zowaar ook nog. Alleen hierna heb ik het boek niet meer ingekeken en ben ik wat gaan haken. Dat projectje duurt trouwens nog heel lang, ik heb alle tijd dus dat komt wel goed. Het idee uit het boek, kleine vierkantjes, met beetje ronde rand zou op een gegeven moment een babydekentje moeten worden. Op het moment ken ik niemand die zwanger is, vandaar dat ik alle tijd heb om dit project af te maken. Door dit project, kwam ik wel op het idee om de onderzetters voor Sofie anders te doen, dan de meeste onderzetters die ik maak. Iets, wat echt bij haar tafel en stoelen zou passen. Inmiddels heb ik de set verstuurd naar d’r en zij heeft deze pas ontvangen. Wat nou zo leuk is aan dit verhaal. Ze is er blij mee!! En ze heeft het gepost op haar Instagram, hoe leuk is dat!!! Echt super bedankt Sofie voor het posten op jouw Instagram.

 

Het bedenken, uitvoeren en versturen waren echt erg leuk om te doen en als de ontvanger happy hiermee is, dan is mijn missie geslaagd! Gaaf, een nieuw ontwerp & een blije ontvangster, yeah wat een topdag! En wat een topproject!!

 

Haken jullie van patroon of ook uit het hoofd? Wat haken jullie zoal?

 

Lieve groetjes,

                            Monique

Onderwerp: Project: onderzetters voor Sofie

Geen commentaar gevonden.

Nieuw bericht