Leuke kleine cadeautjes gemaakt

04-06-2016 23:12

Hoe leuk is het, om al een hele lange tijd met een idee in je hoofd te lopen en deze ineens spontaan kan gaan uitvoeren. Het leek me namelijk enorm leuk om kleine bedankjes te maken. Wanneer je een feestje geeft om deze mee te geven aan de gasten. Dit kan voor elke gelegenheid zijn, gewoon een gezellig tuinfeest voor vrienden & familie, of een jubileum, een babyshower, housewarming, verjaardag of huwelijk. Het maakt niet uit, iets weggeven is altijd leuk en iets mee krijgen wanneer je op deze gelegenheid bent geweest is ook erg leuk!

 

Laatst maakte ik nog wat kleine weggeef cadeautjes, ik schreef er misschien al eerder over, of ik wilde dit nog aan jullie vertellen. Ik weet het even niet zeker of ik het wel al heb verteld. Weggeef cadeautjes of weggevertjes. Veel vragen nu geld voor hun verjaardag, begrijpelijk want we sparen tegenwoordig overal voor en heel soms is het al zo dat je alles hebt en eigenlijk niet zo goed weet wat je kan vragen en daarom vraagt men geld. Alleen geld is zo saai om te geven, dat ouderwetse envelopje met geld erin, dat kan toch echt niet meer! Echt niet iets van 2016. Ik zeg kom geef er iets creatiefs bij! Verpak het leuk, doe het in een leuk zelf made envelopje of versier deze (met washi tape krijg je al snel een super leuk effect) of doe er iets leuks kleins bij. Iets wat echt bij die persoon past.

 

 

 

Ik had hier laatst met mijn buurvrouw/vriendin over en ik maakte twee kleine weggeef cadeautjes die zij in combinatie met geld weer bij de verjaardagen weg zou geven. Het werden setjes waxinelichtjes. Heel simpel maar zo leuk!

 

De waxinelichtjes bewerk ik met decoupage en servetten, ik zal binnenkort nog eens een tutorial hiervan plaatsen. Ik vind het erg leuk om te doen, ik doe dan wel direct een aantal waxinelichtjes, zodat wanneer ik al mijn materiaal bij elkaar pak om dit te gaan doen dat dit ook wel nuttig is. Voor 2 waxinelichtjes ga ik het niet doen, hahaha.

 

De houdertjes (die aluminium bakjes waar het lichtje in zit) die bewerk ik met een kantje, lintje, washitape of een combinatie hiervan. Wat erg belangrijk is, dat wanneer je een x dit zelf gaat doen, dat je het resultaat eerst test. Ik gebruik altijd dezelfde soort decoupage lijm voor dit project. Hiervan heb ik het ook getest in de gootsteen, buiten is ook een goed idee om te testen. En daarom durf ik ze ook cadeau te doen. Met deze lijm gaat het branden goed. Ik vind het ook belangrijk dat men tijdens het branden in de buurt blijft, stond dit vroeger niet op elke kaars?? Hierom heb ik een sticker gemaakt die ik erop plak.

 

De weggeefcadeautjes vielen erg in de smaak, zowel als bij mijn buufje als bij de ontvangers, wat waanzinnig om dit te horen. Hierna deed ik nog wat waxinelichtjes in een leuke verpakking en deze staan nu klaar voor vertrek naar de nieuwe eigenaar ;-).

 

Voortbordurend hierop, besloot ik een aantal waxinelichtjes te maken en aan zo’n waxinelichtje een label te doen met hierop een leuke tekst. Zoals: Gezellig dat je kon komen.

Leuk, dat je er was. Bedankt voor je komst. Fijn dat je kon komen. Op de achterkant van dit label mijn logo + de waarschuwing van het erbij blijven tijdens branden. Mijn buufje organiseerde voor vandaag een feest voor haar ouders die 55 jaar getrouwd zijn. Hoe bijzonder en mooi, de hele familie wilde komen. Vlakbij de uitgang stond er een mandje klaar met alle bedankjes erin. De bedankjes die ik had gemaakt voor dit gezellige feest. Mijn buufje vertelde na afloop dat iedereen erg enthousiast was en dat er 24 bedankjes zijn weggegeven!! Wauw! Wat een complimenten, erg blij mee. Het was super leuk om te doen!

 

Benieuwd naar meer foto’s van mijn weggevertjes & de bedankjes?? Kijk dan in mijn fotogalerij! Hier zie je alle foto’s.

 

Mijn droom van een winkeltje blijft staan, lijkt me waanzinnig dat men kan snuffelen tussen de cadeautjes, weggevertjes en andere creaties. Dat ze met mijn creaties weer andere blij kunnen maken, tof toch?

 

Benieuwd of ik iets voor jou kan betekenen met het maken van een bedankje of een cadeautje, stuur me dan een e-mailtje op creatiesvanmonique@live.nl

 

Lieve groetjes,

 

Monique

Onderwerp: Leuke kleine cadeautjes gemaakt

Geen commentaar gevonden.

Nieuw bericht